۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
تعداد بازدید: ۲۵۰۳۹۹
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی دریا محور مغفول واقع شده گفت: مقام معظم رهبری نسبت به چابهار و مکران تعبیری دارند به نام گنج پنهان و این تعبیر نشان دهنده آن است که تمام مسئولین و ما نسبت به ظرفیت اقتصادی مخصوصاً در حوزه دریا کم توجه بوده‌ایم.
کد خبر: ۳۵۲۳۱

بررسی موانع توسعه اقتصاد دریا محور در شورای صنایع دریایی| نگاه کلیشه‌ای به اقتصاد دریا حقیقت محض است

 

معین الدین سعیدی، نماینده چابهار و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در رابطه با توسعه اقتصاد دریامحور گفت: برای اولین بار در مجلس یازدهم شورای صنایع دریایی با پیگیری نمایندگان و ریاست محترم جمهور تشکیل شد و در آن بسیاری از موانع توسعه اقتصاد دریامحور مورد بررسی قرار گرفت.

در برنامه هفتم موارد عدیده بسیاری در حوزه توسعه اقتصادی دریامحور چه در حوزه شیلات، ترانزیت دریامحور و گردشگری دریایی دیده شده است.


وی ادامه داد: این یک حقیقت محض است که ما در این مدت به توسعه اقتصادی دریامحور یک نگاه کلیشه‌ای و غیر تخصصی داشتیم، اما در ادامه حتی در برنامه هفتم نیز موارد عدیده بسیاری در حوزه توسعه اقتصادی دریامحور چه در حوزه شیلات، ترانزیت دریا محور و گردشگری دریایی دیده شده است.

تعبیر مقام معظم رهبری از چابهار نشان دهنده کم توجهی مسئولین است

مجلس یازدهم سعی کرد نگاه کلیشه‌ای بر توسعه اقتصاد دریامحور را کنار بگذارد و برنامه‌های نظارتی در حوزه تقویم و اجرا را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی افزود: مجلس یازدهم سعی کرده  آن نگاه کلیشه‌ای بر توسعه اقتصاد دریا محور را کنار بگذارد و برنامه‌های نظارتی در حوزه تقویم و اجرا را در دستور کار خود قرار دهد. مقام معظم رهبری نسبت به چابهار و مکران تعبیری دارند به نام گنج پنهان و این تعبیر نشان دهنده آن است که تمام مسئولین و ما نسبت به ظرفیت اقتصادی مخصوصاً در حوزه دریا کم توجه بوده‌ایم.

 

بررسی موانع توسعه اقتصاد دریا محور در شورای صنایع دریایی| نگاه کلیشه‌ای به اقتصاد دریا حقیقت محض است

90 درصد درآمد گردشگری ترکیه دریایی است!

یکی از موارد بسیار مهمی که در اقتصاد این منطقه وجود دارد بحث گردشگری دریایی است. اگر شما شاهد این هستید که ترکیه ۷۰ میلیارد دلار درآمد در حوزه گردشگری دارد، ۹۰ درصد آن مربوط به گردشگری دریایی است که ما در این بخش بسیار کم توجه بوده‌ایم و مغفول واقع شده است و حوزه دیگر را می‌توان صید دریایی به روش نوین نام برد. در این حوزه‌ها خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط عزیزان فعال در شیلات صورت گرفته که امیدواریم هرچه زودتر به عرصه ظهور برسد.

برچسب ها: #کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی شیلات نمایشگاه بین‌المللی شیلات معین الدین سعیدی #اقتصاد دریا محور گردشگری چابهار نماینده مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار